Back To Top

ZEISS feiert 100 Jahre besser Sehen

Kontaktformular for optikere

Er du interesseret i at handle med ZEISS, eller er du allerede kunde hos ZEISS og har spørgsmål til os, så udfyld nedenstående og send din forespørgsel til os.

Læs mere

ZEISS partnernet

Portal for godkendt ZEISS partner

Læs mere

Emner

ZEISS fejrer 100 år med bedre syn

I anledning af jubilæet for Punktal® fejrer Carl Zeiss Vision globalt i forskellige dimensioner.

ZEISS 100

Til jubilæet: ZEISS online-synsundersøgelse

For Carl Zeiss markeres året 2012 hovedsageligt med et vigtigt jubilæum. For præcist 100 år siden revolutionerede firmaet brilleglasmarkedet med sine innovative Punktal® brilleglas. Carl Zeiss fejrer nu "100 år med bedre syn. 100 år med ZEISS præcisionsbrilleglas." Under dette motto præsenterer firmaet et festfyrværkeri af innovative produkter, salgsfremstød og en marketingskampagne for at lede kunder direkte til ZEISS optikere.
 

I 1912 udviklede Carl Zeiss de første aksialt symmetriske brilleglas med fokuseret syn. Med sin omfattende ekspertise inden for optik lykkedes det for første gang nogensinde firmaet at beregne et brilleglas fuldstændigt i henhold til matematiske formler. Sådan blev Punktal®, det første præcisionsbrilleglas, opfundet. Det var også starten på en ny forretningsgren for Carl Zeiss: ophthalmisk optik.
 

Efter at Punktal® var udviklet, introducerede ZEISS adskillige nyskabelser, som fortsatte med at sætte standarderne for optikmarkedet. Vigtige milepæle i vores 100 års historie omfatter et patent på en proces til at lave holdbare coatninger for at reducere refleksioner på optiske glasoverflader i 1935, antirefleksionsteknologi for mineralglas i 1959, brune farveskiftende mineralglas i 1970, horisontalt symmetriske progressive brilleglas i 1983, det computerunderstøttede centreringssystem i 1992 eller individuelle progressive brilleglas i år 2000.
 

Siden 1912 har firmaet helliget sig formålet "bedre syn" i produktudvikling. I jubilæumsåret 2012 introducerer ZEISS innovationer, som peger mod fremtiden for "bedre syn", og som styrker firmaets formål om altid at være på forkant med teknologisk innovation. Målrettede kommunikationer vil hjælpe til at forøge antallet af kunder, der besøger optikere. Jubilæumskampagnen "100 år med præcisionsbrilleglas  -  100 år med bedre syn" omfatter nye ZEISS produkter, en salgskampagne og en storstilet brandingkampagne.
 

Carl Zeiss Vision åbnede sin 2012-innovationsoffensiv ved opti ´12 i Tyskland med sin nye premium DuraVision® Platinum antirefleks coatning. Den nye multilagscoatning giver den hårdeste ZEISS brilleglascoatning nogensinde, forbedrede antirefleksegenskaber, smudsafvisende og er nem at rengøre. Yderligere højdepunkter omfatter udstyr til mere precis justering og måling af øjet, nye skærmglas og en introduktion af jubilæumskampagnen.

 

På dette website bruger vi cookies. Cookies er små tekstfiler, som gemmes på din computer, når du besøger et website. Det er meget almindeligt at bruge cookies. Vi bruger dem som en hjælp til at forbedre vores websider og optimere visningen af dem. Ved at bruge vores websider erklærer du dig indforstået med dette.

OK