ZEISS Business Partner Program

Business Support - skræddersyet til din virksomheds vækst.

ZEISS ser det som sin opgave at være din business partner – ikke din konkurrent. Formålet med ZEISS Business Partner programmet er at støtte dig som professionel optiker eller øjenlæge, så du kan yde den ultimative øjenoptiske behandling og fremme væksten i din virksomhed. Som ZEISS Business Partner får du adgang til en bred vifte af fordele – fra professionel marketing support til individuel kundeservice.

Vores Business Partner program for optikere og øjenlæger

Vi er klar over, at du står overfor mange udfordringer hver dag. Derfor er det vigtigt for os at vide, hvad disse udfordringer er, og at kende dine erhvervsmæssige behov. Undersøgelser af det globale marked viser:

  • Som en følge af det stigende antal optikerkæder og optik online shops er det blevet vanskeligere at forøge sin indtjening og rentabilitet.
  • Du ville gerne blive bedre kendt som optiker eller øjenlæge i dit område.
  • Kontinuerlig kompetenceforøgelse og uddannelse er nøglen til forretningsmæssig succes: For at give dig en fordel frem for dine konkurrenter kan vi tilbyde dig mange forskellige muligheder for at øge din egen og dine medarbejderes færdigheder og viden.

ZEISS Business Partner Program kan bidrage til at møde disse udfordringer, promovere dit mærke og forøge dit renomme som en professionel optiker i dit område.

Med sit klare og overskuelige koncept tilbyder ZEISS Business Partner Program et omfattende partnerskab, som kan bidrage til, at du opfylder dine målsætninger. Uanset, om du beslutter dig for at blive ZEISS Vision Partner, ZEISS Vision Expert eller ZEISS Vision Center, kan vi støtte dig i dit forehavende.

Konceptet for ZEISS Business Partner er enkelt: overskueligt, velafprøvet og lettilgængeligt

Med sit klare og overskuelige koncept tilbyder ZEISS Business Partner Program et omfattende partnerskab, som kan bidrage til, at du opfylder dine målsætninger. Uanset, om du beslutter dig for at blive ZEISS Vision Partner, ZEISS Vision Expert eller ZEISS Vision Center, kan vi støtte dig i dit forehavende.

Vores gennemprøvede og populære ZEISS Business Partner program findes i tre udgaver med hvert sit område og intensitet. Vi tilbyder vores potentielle partnere følgende partnertyper:

ZEISS Vision Partner

Forbedr dit professionelle ry, og overhal dine konkurrenter med ZEISS højpræcisions måleudstyr og skræddersyede brilleglas.

For at blive ZEISS Vision Partner skal du arbejde med udstyr for automatisk refraktion – ZEISS i.Profiler®plus. samt centreringsudstyr – ZEISS i.Terminal 2 med i.Com Mobile – som både sikrer en perfekt tilpasning af brilleglassene til kundernes øjne og giver dig mulighed for at designe individuelle brilleglas til dine kunder.

ZEISS støtter også med et stort udvalg af reklamemateriale, kampagner, eksklusive serviceydelser og meget andet. Du får adgang til ZEISS Marketing portal og til vores Marketing shop samt adgang til personlig telefonkonsultation og rådgivning. Når folk søger efter optikere og forhandlere online, vil din virksomhed blive anført som en ZEISS Vision Partner.

ZEISS Vision Expert

Som ZEISS Vision Expert får du adgang til ZEISS Vision Analysis proceduren, som understøtter dig i at give din kunde den ultimative øjenoptiske behandling. Der er tale om en trin-for-trin konsultations- og salgsproces, som giver dine kunder en omfattende kundeservice – fra det øjeblik, de kommer ind i din forretning og ønsker at få foretaget en øjenundersøgelse eller synstest, til du udleverer de færdige briller.

De tekniske løsninger fra ZEISS Vision, som i.Terminal 2 og i.Profiler®plus, er væsentlige elementer i en synstest, som skal fastlægge den helt præcise synsprofil.

ZEISS assisterer dig og dit team med regelmæssig skræddersyet uddannelse, mange forskellige slags marketingsmateriale, personlige konsultationer, behovs-baseret undervisning i selve forretningen og andre eksklusive tilbud. Når folk søger efter optikere og forhandlere online, vil din virksomhed blive anført som en ZEISS Vision Expert.

ZEISS Vision Center

Ud over den Business Support du som ZEISS Vision Expert modtager, indebærer det at være et ZEISS Vision Center, at du kan tilbyde dine kunder innovativ ZEISS teknologi og fremragende og omfattende rådgivning og service i moderne, indbydende omgivelser fra forretningsfacaden til refraktionsværelset. Vi har afprøvet dette koncept i over 120 ZEISS Vision Centre over hele verden, og det har vist sig, at det giver kunderne den ultimative ZEISS oplevelse og er den bedste samarbejdsform for os og vores partnere.

ZEISS Vision Centrenes ejere repræsenterer ZEISS mærket og bliver anført som et ZEISS Vision Center, når folk søger online efter forhandlere.

Kontakt din lokale salgsrepræsentant, hvis du vil vide mere.

ZEISS Vision Analysis – vejen til den ultimative synsløsning.

Det centrale tyngdepunkt i ZEISS Vision Expert og ZEISS Vision Center koncepterne ligger i ZEISS Vision Analysis. Det indgår alt sammen som en del af en transparent rådgivnings- of salgsproces, som har som mål at forsyne dine kunder med alt, de har brug for at vide om, hvordan man får et par individuelt skræddersyede briller. Der er tale om en unik oplevelse både i forretningen og i forbindelse med mærket, som giver dig klare fordele. Når det kommer til stykket, gælder det, at jo mere kunderne ved om, hvad det er, de køber, jo større er sandsynligheden for, at de beslutter sig for et højkvalitetsprodukt. Som en del af ZEISS Business Partner Program understøtter vi dig med effektive koncepter både for marketing og for selve forretningslokalerne samt med mange muligheder for fortløbende uddannelse. Med ZEISS som partner kan du yde den bedst tænkelige service for dine kunder.

ZEISS Vision Analyse

ZEISS ekspertise på marketingsområdet betyder fremgang for din virksomhed

ZEISS Business Partner programmet omfatter marketingmateriale, reklameartikler, tekster, kampagner og meget mere, som du kan bruge til at fremme din virksomhed, dine serviceydelser og ZEISS premium-produkter. Som partner vil du modtage dine egne login-data til ZEISS Marketingshop* og til vores ZEISS marketingsportal*.

I ZEISS MarketingShop kan du bestille materiale til kampagner og salgsfremmende foranstaltninger, som f.eks. løbesedler, brochurer og plakater eller brilleklude, permanent udstillingsmateriale til salgslokalerne eller små sjove gaver til kunderne. ZEISS Marketingportal forsyner dig også med individuelt reklamemateriale som bannere, fotos, videoer og oplæg til mail-kampagner og nyhedsbreve. Portalen er brugervenlig, og indholdet kan let og hurtigt tilpasses til dig personligt - for eksempel med din optikervirksomheds logo eller med dine egne fotos og tekster.

Det betyder, at du kan koncentrere dig om din kernevirksomhed - og ZEISS Marketing Support støtter dig med sin store ekspertise.

Attraktive muligheder for at finde nye kunder

I en travl hverdag kan det ofte være svært at få tid til at finde nye kunder. Akkvisition er faktisk en af nøglefaktorerne for vedvarende succes. Derfor sørger vi for at give vores business partnere et bredt spektrum af muligheder for at vække potentielle kunders opmærksomhed. Det er blandt andet:

Min synsprofil

Med ZEISS app'en 'Min synsprofil' til smartphones og internet browsere kan dine kunder udarbejde en detaljeret synsprofil. App'en kommer også med forslag om forskellige korrektionsløsninger. 'Min synsprofil' er et effektivt middel til erhvervelse af nye kunder - især når app'en bruges sammen med den integrerede optiker-søgningsfunktion, som når man ønsker det, viser en liste over de lokale ZEISS partner optikere.  

Find en optiker

Kunder kan bruge søgefunktion på vores website og i app'en 'Min synsprofil' til at finde en optiker i nærheden og lave en aftale med dem pr. e-mail. Det er fremragende marketingsværktøjer, når det handler om på enkel vis at henlede potentielle kunders opmærksomhed på din forretning.

Skabeloner og oplæg til mail-kampagner og nyhedsbreve, postkort og online bannere

En nøglefaktor for høje salgstal er en høj kundefrekvens. Du har først mulighed for at overbevise din kunde om kvaliteten af dine løsninger, når kunden personligt befinder sig i din forretning. Derfor forsyner ZEISS Marketing Support team dig med skabeloner og oplæg, som du kan tilpasse til dine behov for at vække potentielle kunders opmærksomhed: digitale mail-kampagner, nyhedsbreve og online-bannere og breve, postkort og meget mere. Så du kan koncentrere dig om dit arbejde og overlade resten til os.

Forbrugerrettede kampagner

Vores forbrugerrettede kampagner henleder opmærksomheden på vigtigheden af et godt syn og på nye ZEISS produkter, som f.eks. ZEISS DriveSafe og ZEISS Digital Lenses. ZEISS er førende, når det handler om innovative kundefokuserede produkter. Benyt dig af disse produktkampagner til at få fuldt udbytte af denne eksklusivitet.

Kundeorienterede emner med SE BEDRE

Mennesker begynder normalt først at interessere sig for et godt syn, når deres syn begynder at blive dårligere. Vores mål er at øge kundernes forståelse for, at et godt syn er vigtigt - inden de selv begynder at få synsproblemer. Derfor har vi udviklet SE BEDRE, en forbrugerportal, hvor vi præsenterer interessante emner i relation til synspleje og øjenoptik på en lettilgængelig og overskuelig måde.

Dermed har vi kunnet forøge besøgstallene på vores website og antallet af mennesker, som besøger vores shop: De konkrete referencer til optikere i søgefunktionen på hjemmesiden betyder, at læserne kun er nogle få klik væk fra at lave en aftale med din forretning.

Eksklusivt for dig: Vores kundeservice**

Vi kan bistå og støtte dig indenfor dine åbningstider - fra morgen til aften. Ud over de produkter og serviceydelser, som hører til alle tre partnerskabstyper, kan vi give dig personlig business support og besvare alle spørgsmål i forbindelse med bestillingsprocessen - f.eks. på VISUSTORE, LOGON eller om brilleglas fra ZEISS. Ekspertise, du kan stole på: Mere end 60 procent af vores kundeservicemedarbejdere er uddannede optikere. For at støtte dig bedst muligt i dit daglige arbejde, og for at vores partnerskab skal fungere så problemfrit som muligt, besvarer vi alle telefonopkald straks og ekspederer alle e-mails (f.eks. bestillinger, reklamationer eller kreditnotaer) samme dag. Vores kurer-service arbejder parallelt med dine åbningstider og kan kontaktes når som helst. Vi støtter din virksomhed på alle tidspunkter. Sådan bidrager vi til at gøre din forretning endnu bedre - hurtigt og let.

 

*Disse serviceydelser kan variere fra land til land. Kontakt din lokale kundeservice for flere oplysninger.
** Kundeservice åbningstider kan variere fra land til land. I Tyskland tilbyder vi direkte support til vores business partnere på hverdage (mandag til lørdag) fra klokken 8:30 til 19:00.

ZEISS er en af verdens førende producenter af brilleglas og ser det som sin fornemste opgave at levere maksimal præcision og komfort. ZEISS designer og producerer brilleglas, instrumenter og målesystemer samt salgskoncepter og teknologiske serviceydelser, som kontinuerligt hæver standarden indenfor øjenoptik.

Kontakt os

ZEISS kundeservice