Marketingtjenester
for optikere

Hos ZEISS ved vi, at du som uafhængig optiker på et kompetitivt marked arbejder hårdt på hele tiden at øge din viden og udvikle din forretning. Men uanset hvor god din ekspertise, din service og dit produktsortiment er, går du glip af noget af den succes, du fortjener, hvis du ikke markedsfører dig selv rigtigt.

Hos ZEISS Vision Care Nordics laver vi mange digitale markedsføringskampagner over for slutkunder, som har til formål at gøre ZEISS-brandet og vores glasløsninger mere velkendte og nemmere at sælge. Vores aktiviteter skal også drive trafik til din butik: Hver gang en forbruger lander på en ZEISS-webside, er der et fremhævet link til at finde den nærmeste ZEISS-optiker, nemlig dig!

Ud over vores egne markedsføringsaktiviteter tilbyder vi også en lang række markedsføringstjenester, der hjælper dig med at præsentere dit eget brand, din ekspertise og dit sortiment for folk på dit lokale marked. Du kan læse mere om ZEISS' markedsføringstjenester nedenfor.

Hos ZEISS ved vi, at du som uafhængig optiker på et kompetitivt marked arbejder hårdt på hele tiden at øge din viden og udvikle din forretning. Men uanset hvor god din ekspertise, din service og dit produktsortiment er, går du glip af noget af den succes, du fortjener, hvis du ikke markedsfører dig selv rigtigt.

Hos ZEISS Vision Care Nordics laver vi mange digitale markedsføringskampagner over for slutkunder, som har til formål at gøre ZEISS-brandet og vores glasløsninger mere velkendte og nemmere at sælge. Vores aktiviteter skal også drive trafik til din butik: Hver gang en forbruger lander på en ZEISS-webside, er der et fremhævet link til at finde den nærmeste ZEISS-optiker, nemlig dig!

Ud over vores egne markedsføringsaktiviteter tilbyder vi også en lang række markedsføringstjenester, der hjælper dig med at præsentere dit eget brand, din ekspertise og dit sortiment for folk på dit lokale marked. Du kan læse mere om ZEISS' markedsføringstjenester nedenfor.

Hvor vil du gerne starte?
Kontakt os for at komme i gang med det samme på marketing .nordic @zeiss .com 

Sæsonkampagner

Hvert forår og efterår har ZEISS som regel et hovedtema, der skal kommunikeres, og kampagnen har således fokus på et vigtigt produkt eller lancering af et nyt produkt. De fleste kampagner omfatter butiksmateriale, annoncer, digitalt materiale til internettet / de sociale medier, tilbud om et ekstra par glas og aktiviteter som f.eks. konkurrencer. ZEISS' marketingafdeling vil hellere end gerne tilpasse materiale til dine behov – helt uden beregning! Måske skal størrelsen på vores reklame tilpasses til dit lokale magasin; måske skal dit logo tilføjes, eller måske skal du bruge en egen flyer til en bestemt aktivitet?

Salgsmaterialer og -værktøjer

Vi tilbyder en bred vifte af salgsmateriale og -værktøjer, som skal gøre det nemmere for dig at forklare kunderne fordelene ved de forskellige glasløsninger. Med ZEISS butiksdisplays tilbyder vi en nem måde, hvorpå du kan indrette din butik med et tidløst design.

Brug af sociale medier til markedsføring

At bruge de sociale medier er en god og let måde at dele historier om din forretning med potentielle kunder. Dit indhold på de sociale medier bør være en god blanding af oplysning, underholdning og engagement. Det tager tid at få styr på det, og derfor har vi besluttet at hjælpe dig ved at lave en social media calendar, en månedsplan for, hvad du skal lave indlæg om.

Vil du hellere lave din egen kommunikationskalender, eller skal du til at lancere et ZEISS-produkt, som du endnu ikke har solgt i butikken? Du kan altid finde produktbilleder, film og tekster i vores database med markedsføringsmateriale. Er du helt ny på de sociale medier? Få mere at vide om, hvordan det fungerer, ved at læse vores retningslinjer og se optagede webinarer.

Brug dit website til at få flere besøgende

Hvis dit website skal være effektivt og nemt at finde for søgemaskiner, skal det indeholde relevante tekster, som beskriver din forretning, og hvilke problemer dine produkter og serviceydelser kan løse. Når det gælder synsnedsættelse og forskellige slags glas, ønsker vi at gøre det nemt for dig ved at tilbyde materiale, som er klar til brug, og som du nemt kan tilpasse til dit eget website.

ZEISS Min synsprofil
Interaktive værktøjer som f.eks. tests er noget af det mest populære online-indhold. Hos ZEISS har vi skabt Min synsprofil, som er en test, der skal fastlægge personlige synsvaner og finde individuelle glasløsninger. Som kunde hos os kan du nemt lave din egen kopi af testen og lægge den på dit website.
Prøv ZEISS Min Synsprofil
Opret din egen version

Google My Business og Google Ads
Når du har brugt tid på at skrive om din forretning på vores website og måske endda lagt et link ud til din online tidsbestilling, vil du gerne have, at så mange som muligt finder den. En måde at gøre din forretning mere søgemaskinevenlig er at bruge den gratis virksomhedsfortegnelse Google My Business. Du kan også købe Google Ads med visse vigtige nøgleord, så du er sikker på at rangere endnu højere, når søgeresultaterne vises.

Pop op-vinduesannoncer
Det er nemt at fremhæve sæsontilbud og lancere nye produkter for de besøgende på dit website med en pop op-vinduesannonce, som vi tilbyder ZEISS-kunder gratis!

Native annoncer
Det er let at vise din ekspertise ved at lave blogindlæg. At lave et ugentligt eller månedligt blogindlæg med kvalitetsindhold kræver en del omtanke og indsats, men det skaber også nogle interessante muligheder, når det gælder effektiv nativ annoncering og markedsføring i form af nyhedsbreve. Hvis du gerne vil investere noget tid i at blive interviewet af os om emner, der vedrører din forretning, vil vi meget gerne samarbejde med dig om at skabe rigtig godt materiale.

Planlægning og markedsføring af events

Selvom der sker meget online nu om dage, er afholdelse af en event i din butik stadig en god måde, hvorpå du kan bevare relationen til dine stamkunder og få nye kunder til at komme ind i butikken. For at hjælpe dig med dette har vi lavet en tjekliste med alle de vigtigste punkter, du skal huske, når du vil lave en perfekt dag med en glasekspert, præsentere nye brillekollektioner eller afholde et socialt aftenarrangement.

Husk også at markedsføre eventen rigtigt via dine online-kanaler og de sociale medier, så du når ud til så mange nye mennesker i dit område som muligt.