Marketingtjenester
for optikere
Hvor vil du gerne starte?
Kontakt os for at komme i gang med det samme på marketing .nordic @zeiss .com
Altid 50 % rabat på par to
Vores faste tilbud med 50 % rabat på andet par giver masser af sjove muligheder for kampagner med præcis de glas, du ønsker. Vi hjælper dig gerne med at udarbejde dit helt eget kampagnemateriale, helt gratis! Tilbuddet gælder det billigste par og kun ZEISS-glas.
Forårs- og efterårskampagner fra ZEISS
I løbet af året bruger vi et par primære temaer i vores kommunikation, med kampagner om nye og eksisterende produkter i vores portefølje. Kampagnerne indeholder nyt og friskt butiksmateriale, annoncer og digitalt materiale til hjemmeside og sociale medier. Vi tilpasser gerne materialet efter dine behov – helt gratis!
Kalender for sociale medier, Google My Business, blog og nyhedsbrev
Brugen af sociale medier er en effektiv og let tilgængelig måde at dele information om din virksomhed med potentielle kunder. Når man skaber indhold til sociale medier, tilstræber man en velafbalanceret blanding af uddannelse, underholdning og engagement. Det kræver tid at få dette gennemført på en god måde. Derfor hjælper vi hos ZEISS dig med vores Social Media & Online Marketing-kalender med forslag til, hvad ud kan lægge ud på dine kanaler hver uge. I kalenderen finder du også små artikler, som du kan poste på Google My Business og i nyhedsbreve.
Automatiske opslag på Facebook, Instagram og Google My Business
Vil du gerne være aktiv på dine sociale medier og have en Google My Business-profil med omfattende indhold uden at skulle gøre andet end at lægge billeder ud af nye stel og solbriller, som du har i din butik? Vi kan hjælpe dig med at lægge materialet ind i vores Social Media & Online Marketing-kalender, helt gratis! Det betyder, at hver gang vi hos ZEISS lægger det materiale, som du finder i kalenderen, ud på vores egne Facebook-, Instagram- og Google My Business-konti, dukker det også op på dine kanaler.
Materiale om brilleglas og instrumenter til jeres hjemmeside
For at nå ud til så mange som muligt og være let at finde for søgemaskinerne skal din hjemmeside indeholde relevante tekster, der beskriver din virksomhed og de problemer, dine produkter og ydelser kan løse. Når det handler om nedsat syn, problemer med øjnene og forskellige slags glas, vil vi fra ZEISS gøre det nemmere for dig ved hjælp af brugsklare tekster, som du nemt kan tilpasse til jeres egen hjemmeside. Vil du skrive mere om processen for synstest, kan du også finde tekster, der forklarer fordelene ved vores forskellige instrumenter.
ZEISS Min Synsprofil
I dag begynder købsrejsen ofte online, uanset om der er tale om tøj, elektronik eller briller. Med testen ZEISS Min Synsprofil kan man fastslå sine personlige synsvaner og finde briller, der passer til ens personlige livsstil. På den måde er forbrugeren bedre forberedt inden sit besøg hos dig. Som ZEISS-kunde kan du nemt lave en kopi af testen og lægge den ud på din egen hjemmeside. Dine kunders testresultater overføres så uden problemer til butikken, så du kan læse dem på forhånd og på den måde få styr på kundernes individuelle behov, inden du starter rådgivningen.
Support med egne annoncer og butiksprofilering
Vi kan hjælpe dig med alle slags annoncer eller artikler til aviser, medieportaler, indkøbscentrets hjemmeside, sociale medier, Google og lokale annoncer. Det kan være et trykklart billede, en film, et bevægeligt banner eller en kombination af billede og tekst. Synes du, at du har brug for at arbejde mere på profilering af jeres virksomhed? Vi hjælper dig gerne med at drøfte forskellige muligheder, hvor vi gennemgår dit nuværende materiale og kommer med forslag til forbedringer. Vi hjælper dig med at samle dit budskab i en film, en virksomhedsbeskrivelse til hjemmesiden, en profilbrochure, et kampagneprogram eller lign.
Database med billeder, film og tekster
Vil du lave din egen kampagne eller måske lancere et ZEISS-produkt, som du ikke tidligere har solgt i din butik? Du kan altid finde produktbilleder, film og tekster i vores materialedatabase.
Salgsmateriale og værktøjer
Vi tilbyder et bredt udvalg af materialer og værktøjer, som du kan bruge i butikken for nemmere at kunne vise og forklare dine kunder om egenskaberne ved forskellige glas.
Butiksindretning med smarte og praktiske vægelementer
Med vores butiksinteriør kan du nemt indrette din butik i et tidløst design. Vi tilbyder stilrene vægelementer, der kan bruges med vores instrumenter eller fritstående med hylder, holdere til farveprøver og rammer til kampagnebudskaber. Vægelementerne fås med og uden belysning.
ZEISS-event i din butik
Selv om der i øjeblikket sker rigtigt meget online, er et event i din butik en god måde at både bibeholde relationerne til dine stamkunder og få nye potentielle kunder ind i butikken. Vi hjælper dig gerne med giveaways, og din lokale glasekspert fra ZEISS kommer selvfølgelig gerne ud for at svare på kundernes spørgsmål. Vi har lavet en tjekliste med alt, hvad du behøver for at gennemføre et attraktivt butiksevent. Vi hjælper dig gerne med kommunikationsmateriale såsom annoncer og flyers, og hvis du vil markedsføre dit event via dine kanaler på sociale medier, finder vi billeder og hjælper med at oprette en begivenhed på Facebook.
Vejledninger: Lær mere om markedsføring
Er der nogle dele af markedsføringen, hvor du gerne vil have hjælp til at komme i gang? Vi hjælper dig gerne med både opstart og løbende support.
I dag er det almindeligt at bruge sociale medier som supplement til hjemmesiden, og mange bruger disse kanaler til løbende nyheder og opdateringer. Vi kan hjælpe dig med at oprette en Facebookside eller en konto på Instagram samt vise dig, hvordan du kommer i gang med både almindelige opslag og annoncer.
Du har måske brugt tid på at skrive om virksomheden på jeres hjemmeside, og nu vil du selvfølgelig gerne have, at så mange som muligt finder jer. En måde at gøre hjemmesiden mere søgemaskineoptimeret er ved at bruge den gratis tjeneste Google My Business. Hos ZEISS kan vi hjælpe dig med optimering af profilen. Vi kan også lære dig, hvordan du køber Google Ads til visse vigtige nøgleord, så du rangeres endnu højere, når søgeresultatet vises.
Blogindlæg er en god måde til at fremhæve jeres faglige viden på. Det kræver både tankevirksomhed og en ekstra indsats at lave indhold til et godt blogindlæg hver uge eller måned, men det skaber også interessante muligheder, f.eks. i forhold til effektiv lokal annoncering og markedsføring via nyhedsbreve. Hvis du vil investere lidt tid i at blive interviewet af os om emner, der har betydning for dit erhverv som optiker, så hjælper vi dig gerne med at skabe godt artikelmateriale.