ZEISS TIL OPTIKERE OG ØJENLÆGER

ZEISS til optikere og øjenlæger. Din partner - nu og i fremtiden.

ZEISS Vision Care i overblik

ZEISS Vision Care udvikler og producerer teknologiske instrumenter og produkter til hele den optiske værdiskabelseskæde. Det inkluderer udvikling, produktion og distribution af højkvalitets brilleglas, diagnostiske instrumenter og helhedsorienterede virksomhedsløsninger. Alt, hvad vi foretager os, er fokuseret på at skabe vedvarende succes for vores kunder, og på at hjælpe mennesker over hele kloden til at se verden omkring sig klart og i alle detaljer.

Hovedsæde
Aalen, Tyskland

Struktur

Den strategiske forretningsenhed er fuldt allokeret til ZEISS Group og ZEISS Consumer Markets Segment.

Lokaliteter

  • Forskningsafdelinger i Tyskland og Australien.
  • Globale Rx-laboratorier, produktion af fotokrome lager- og solbrilleglas som halvfabrikata i Amerika, Europa og Asien.
  • Regionale Rx-laboratorier på alle kontinenter.
  • Globale distributionscentre i USA, Tyskland, Mexico, Kina og Ungarn.
  • Regionale distributionscentre på alle kontinenter.
  • Regionale og lokale forsendelsescentre i mere end 50 lande.

Fakta og tal

  • 2000

    ZEISS kunder på 'Seeing Beyond Convention' 2019.

  • >200

    Vision Centre, som ejes af kunder og drives med stor succes.

  • 400 nm

    UV-beskyttelse i klare brilleglas for flere kundefordele.

Værdiskabelse for i dag

Alle vores aktiviteter sætter fokus på vedvarende succes for vores vores kunder.

Dine ambitioner er vores ambitioner.

Et af vores vigtigste mål hos ZEISS er at skabe langtidsbaserede partnerskaber. Du er professionel optiker eller øjenlæge, og vi vil gerne lære dig bedre at kende. Fordi dine behov, dine kunders behov og den måde, du driver din forretning, er drivkraften for udviklingen af vores produkter og virksomhedsløsninger.

Alle vores tilbud og innovationer har det ene formål at sørge for vores ZEISS kunders succes – øjenoptikere, indkøbsgrupper, producenter af mærkebriller og optiske kæder.

Hightech innovation

ZEISS er notorisk nysgerrig og opfindsom og udfordrer konstant alle veletablerede konventioner. Vores innovationer er fokuseret på ægte menneskers ønsker og behov. Vi fremstiller relevante produkter med mærkbare fordele, som er lette at forklare og sætte sig ind i for slutbrugeren.

Innovationer som ZEISS UV Protect Technology, ZEISS DriveSafe brilleglas, instrumenter, platforme som ZEISS i.Profilerplus og app'er som “Min synsprofil” har modtaget mange priser – ikke kun for design og fremragende teknologi, men også for deres brugervenlighed.

Vores ZEISS mærke

Perspektiv set fra månens overflade med blikket rettet mod Jorden.

Mere end bare et logo.

Vi er overbevist om, at mærket ZEISS får din forretning til at skille sig ud. Som pioner på området for videnskabelig optik og førende industriel leder i alle vores forretningssegmenter har ZEISS søgt at overskride grænserne for den menneskelige forestillingsevne i mere end 175 år. Der er mange fascinerende historier at fortælle om ZEISS, som holder vores mærke levende i vores bestræbelser på at inspirere verden på stadig nye måder.

Visualisering af EUV litografi.

Førende.

EUV litografi er nøglen til nanoteknologien af i morgen. Med den enestående halvlederproduktionsteknologi fra ZEISS kan chip-producenter verden over påføre strukturer, der er op til 4000 gange tyndere end et menneskehår, på halvlederplader. Disse stadig mindre og stadig mere kraftfulde mikrochips er grundlaget for de mikroelektriske innovationer, som indgår i stort set alt teknisk udstyr idag.

Nærbillede af den canadiske 100 $ seddel, som blandt andet viser et ZEISS mikroskop.

Præcist.

ZEISS mærket er et symbol på uforlignelig præcision, som sættes i forbindelse med eksperter på mange forskellige områder over hele verden – blandt andet med mere end 35 nobelpristagere.

Dette billede af den canadiske 100 $ seddel er et strålende eksempel på denne udtalelse. Mikroskopet, som er afbildet sammen med en forsker klædt i laboratoriekittel, er et Carl Zeiss Axioplan 2 billeddannende mikroskop, som blev brugt inden for grundforskning på det medicinske område. Her står det symbolsk for Canadas langvarige tradition for medicinsk forskning og innovation. Kan du se ZEISS mærket?

Totalt billede af månen.

Inspirerende.

Da målet var at sende et menneske til månen og hente det sikkert tilbage til Jorden igen, var der mange, der bidrog til gøre denne drøm til virkelighed. ZEISS deltog også i denne udfordring. Det var med ZEISS kameralinser, specielt designet til at fungere i rummet, at de historiske billeder af denne monumentale bedrift blev optaget den 20. juli 1969.

Grænserne for det menneskeligt mulige blev defineret påny. Billederne af fodspor på månen og de første billeder af Jorden, der stiger op over månens horisont symboliserer denne bedrift – billeder, som vil være til inspiration for hele menneskeheden i generationer fremover.

Vidste du, at disse kameraer stadig befinder sig på månen?

Nærbillede af en dukkes ansigt med en åndedrætsmaske.

Åbne.

Vi bestræber os på at opretholde en kontinuerlig dialog med vores kunder, og vi ser os selv som åbne, tilgængelige partnere, som kan give dem professionel support. Et eksempel på dette er samarbejdet mellem Hossinger Kunststofftechnik og ZEISS Industrial Quality Solutions – som arbejder med at hjælpe for tidligt fødte børn til at trække vejret ved egen hjælp.

At behandle et for tidligt født barn på 400 g med iltberiget luft kræver avanceret og især diminutivt udstyr. Det skal fremstilles under overholdelse af de højeste standarder – og derfor henvendte Hossinger sig til os for at få hjælp. Som et resultat af dette opstod ZEISS O-INSPECT – en teknologi, som giver både Hossingers metrologister og små børn på 400 g 'plads til at trække vejret'.

Ældre kvinde med refraktionsbriller.

Ansvarlige.

Som en fondsejet virksomhed har ansvarlighed og økonomisk succes i mange år været uløseligt forbundet med hinanden hos ZEISS.

Aloka Vision programmet, som blev til på initiativ fra ZEISS, arbejder for at gøre brilleglas tilgængelige og til at betale i landlige underudviklede områder i Indien. Der er ikke tale om et velgørenhedsprogram, men om en bæredygtig social aktivitet, som beskæftiger sig med det grundlæggende problem: En manglende infrastruktur til øjenpleje og øjenoptikere og øjenlæger. Ved at involvere og uddanne lokale personer i at foretage synsprøver skaber dette initiativ ikke alene et bedre syn for tusindvis af mennesker, men giver også regionen som helhed et opsving.

Værdiskabelse for i morgen: fremtiden med ZEISS Vision Care

Se fremadrettet - for vores virksomhed, vores kunder og vores planet.

Partnere i bæredygtighed

Vores kunders behov vil stadig være det, der primært driver os fremad. Med sin globale investeringsstrategi arbejder ZEISS målrettet på at optimere sin infrastruktur. Vi fokuserer specielt på at accelerere virksomhedens digitalisering til sikring af, at vi også fremover vil kunne levere de produkter og de serviceydelser, du har brug for, og støtte dig i at følge med tiden.

ZEISS Vision Care teams arbejder på at spare ressourcer på områderne for udvikling, produktion, logistik, service, IT og salg. De leverer kontinuerligt øjenplejeløsninger for at hjælpe mennesker til et bedre syn - uanset hvor de stammer fra eller deres økonomiske baggrund.

Kontakt os

Lav en aftale

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

Bliv ZEISS-partner

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.