ZEISS SmartLife brilleglas
ZEISS TIL OPTIKERE OG ØJENLÆGER

ZEISS SmartLife brilleglas

Se forskellen.

Det bedste komplette brilleglassortiment fra ZEISS. Et innovativt, moderne produkt der tager højde for nutidens kunders visuelle behov, lige meget hvor gamle de er. Kombineret med din service og ekspertise tilbyder vores SmartLife-brilleglas kunderne en hel ny synsoplevelse.

  • Giver et behageligt og afslappet syn i en travl hverdag på farten - hele dagen
  • Giver ubesværet og behageligt syn på alle afstande og i alle retninger
  • Brilleglas-designs tilpasses ændringer i synet efterhånden som brugerne bliver ældre
  • Enkeltstyrkeglas

    Optimerer enkeltstyrkeglas til både fjern- og nærdistancer, baseret på en tre-dimensional, objekt-rum-model. Giver forbedret optisk præstation med større, klarere synsfelter.1

    • ZEISS Single Vision SmartLife
    • ZEISS Single Vision SmartLife Individual
  • Digitale brilleglas

    Giver en bedre overførsel til glassets periferi med mindre opfattet uskarphed for kunden. Det giver periferisk syn i naturlig dynamisk samvirke med mindre opfattet øjentræthed.2 Designet er gearet til ZEISS SmartLife flerstyrkeglas, der giver en jævnere overgang til det senere progressive brilleglassyn.

    • ZEISS Digital SmartLife
    • ZEISS Digital SmartLife Individual
  • Progressive brilleglas

    Vores varifokale brilleglas giver en bedre overførsel til glassets periferi med mindre opfattet uskarphed   for kunden. Dette giver et periferisk syn i naturlig dynamisk interaktion, med mindre opfattet uskarphed, hvilket giver et perfekt syn fra nær til fjern over alle synsafstande.3

    • ZEISS Progressive SmartLife Pure
    • ZEISS Progressive SmartLife Plus
    • ZEISS Progressive SmartLife Superb
    • ZEISS Progressive SmartLife Individual

Hvorfor udviklede ZEISS SmartLife-portefølgen?

Den er svaret på en livsstil i forandring.

  • > 50 %

    Mere end ½  af verdens befolkning går nu rundt med en bærbar digital enhed.4

  • 57 %

    af verdens befolkning er nu forbundet med internettet.5

  • +1 Million

    nye internetbrugere hver dag.5

  • 55+ years

    Folk på 55+ udgør den største nuværende gruppe der anskaffer sig en smartphone.6

  • 48 %

    år-efter-års vækst inden for forsendelser af smartwatches pr. 1. kvt. 2019.7

Vi har en livsstil på farten til fælles, der påvirker vores visuelle adfærd.

Dine kunder lever i en verden med fart på og er konstant forbundet med mennesker, information og ting, både on- og off-line. De har ofte øjnene klistret til digitale enheder, selv når de er på farten. Og dog er livet mere end bare skærmen foran os. Når man hele tiden veksler mellem en digital enhed og fysiske omgivelser, kan det være en belastning for øjnene og kan føre til et anstrengt syn eller trætte øjne. Det kan få selv simple opgaver til at føles sværere, eller - endnu værre - det kan få livets enkeltheder til at gå forbi os. Et godt ubesværet syn er altafgørende, så vi med fortrøstning og klarhed kan tage hul på hver eneste dag. Dine kunder har ikke blot brug for et klart centralt syn, men også et godt periferisk syn. Det vil hjælpe dem med let at skifte mellem forskellige afstande og retninger, når går gennem livet.

Vores synsbehov udvikler sig med alderen.

De anatomiske og fysiologiske ændringer af vores øjne kan med tiden medføre flere forskellige udfordringer for vores syn. Både som ung og gammel må de gøre noget ved den visuelle belastning, der er blevet en del af deres moderne livsstil. Desuden ændres deres visuelle behov også med alderen. Det kan bero på to primære faktorer:

  • En aftagende tilpasningsevne.
  • En aftagende pupildiameter.

En yderst komplet, fremragende portefølje der imødekommer de visuelle behov folk der bærer briller har idag.

Den nye og komplette SmartLife-portefølje fra  ZEISS er en reaktion på denne relevante viden om kunderne, samt på omfattende forskning. Hvad enten dine kunder behøver enkeltstyrkeglas, variofokale glas eller noget andet, vil vores løsninger hjælpe dem med at holde trit med tiderne.

  • Lette og enkle at sælge.
  • Giver dine kunder et bredspekteret syn og visuel komfort hele dagen, så de kan leve forbundet med omverdenen og kan være på farten, lige meget hvad deres alder er eller hvilken synsmæssig udfordring de har.
  • Giver ubesværet og behageligt syn på alle afstande og retninger med bevist højt kvalitetssyn.
  • ZEISS SmartLife brilleglas har design, der er skabt til at kunne kompensere for ændringer af synet, efterhånden som brugeren bliver ældre.

Bevist kundetilfredshed med ZEISS SmartLife-brilleglas.

  • 94 %

    oplevede et ubesværet syn i alle retninger med ZEISS SmartLife enkeltstyrkeglas.9

  • 81 %

    Med ZEISS SmartLife-digitale glas oplever 81 % af brugerne store synsfelter med behageligt syn ved opgaver i mellem- og nærområdet.10

  • 80 %

    4 ud af 5 brugere oplever et behageligt syn fra nært til fjernt over alle synsafstande med ZEISS SmartLife progressive glas.11

Innovationen bag ZEISS SmartView-teknologi

Inkorporeret i alle ZEISS SmartLife brilleglas.

  • Smart Dynamic Optics

    Mest avancerede 3D-objekt-rum-modeller og nye design, der er tilpasset nutidens dynamiske visuelle adfærd, har muliggjort en lettere overgang mellem alle synsafstande.

  • Aldersintelligens

    Tager højde for udviklingen i synsbehovet på ethvert stade af kundens liv.

  • Klar og tynd optik

    ZEISSs løfte om præcision og æstetiske brilleglas med den bedste balance mellem optik og tynde, lette brilleglas.

Kontakt os

Lav en aftale

Form is loading...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

Bliv ZEISS-partner

Form is loading...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

  • 1

    88 % oplevede et afslappet syn på alle afstande. Kilde: Ekstern forbrugeraccepttest af ZEISS SmartLife-brilleglasportefølje, n=48 deltagere (procent af deltagerne der "er meget enige", "enige" eller "i nogen grad enige"). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 2

    63 % oplevede at have mindre trætte øjne ved dagens afslutning end de havde med deres tidligere brilleglas. Kilde: Ekstern test af brugeraccept af ZEISS SmartLife brilleglassortiment, n=52 testdeltagere (procent af deltagere, som er ‘helt enige’, ‘enige’ eller ‘i nogen grad enige’). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 3

    4 ud af 5 oplevede blød og glidende overgang fra nær til fjern over alle synsafstande. Kilde: 80 % af brugerne oplevede glidende overgang over alle synsafstande (procent af deltagere, som er ‘helt enige’, ‘enige’ eller ‘i nogen grad enige’). Ekstern test af brugertilvænning af ZEISS SmartLife brilleglassortiment, n=82 testdeltagere. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 4

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 5

    Ioannidou F., Hermens F., Hodgson, T.L. (2017). Mind your step: the effects of mobile phone use on gaze behaviour in stair climbing. Journal of Technical and Behavioural Science, 2: 109-120.

  • 6

    Dynamic gaze study - Changes in gaze behaviour through digital devices. ZEISSs oftalmologiske forskningslaboratorium, University of Tuebingen, 2019. Data på fil.

  • 7

    Gustafsson E., Thomé S., Grimby-Ekman A., Hagberg M. (2017). Texting on mobile phones and musculoskeletal disorders in young adults: A five-year cohort study. Applied Ergonomics, 58:208-214.

  • 8

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

  • 9

    94 % oplevede et ubesværet syn i alle retninger. Kilde: Ekstern test af brugeraccept af ZEISS SmartLife brilleglassortiment, n=48 testdeltagere (procent af deltagere, som er ‘helt enige’, ‘enige’ eller ‘i nogen grad enige’). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 10

    81 % syntes, at glassene har store synsfelter med behageligt syn ved opgaver i mellem- og nærområde. Kilde: Ekstern test af brugeraccept af ZEISS SmartLife brilleglassortiment, n=52 testdeltagere (procent af deltagere, som er ‘helt enige’, ‘enige’ eller ‘i nogen grad enige’). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 11

    80 % af brugerne oplevede glidende overgang mellem alle synsafstande (procent af deltagere, som er ‘helt enige’, ‘enige’ eller ‘lidt enige’). Ekstern test af brugertilvænning af ZEISS SmartLife progressive
    brilleglas n=82 testdeltagere. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.