En smilende ung mand med sort hår, der bærer briller med ZEISS SmartLife brilleglas, strækker hånden ud gennem skærmen.
ZEISS TIL OPTIKERE OG ØJENLÆGER

ZEISS SmartLife brilleglas

Din glasportefølje, lige til at gå til, til en helt igennem digital verden.

Den bedste komplette brilleglasportefølje fra ZEISS, designet for dynamisk visuel adfærd. SmartLife®-brilleglas er innovative, moderne produkter, der imødekommer synsbehovene hos brugere så unge som 6 år og ældre. Den nyeste og bedste ZEISS-teknologi kombineret med din service og ekspertise vil give dine kunder en hel ny synsoplevelse og skabe loyalitet.

  • Den giver visuel komfort hele dagen, selv ved en dynamisk visuel adfærd
  • Designet til en helt igennem digital livsstil
  • Brilleglas-designs tilpasses ændringer i synet efterhånden som brugerne bliver ældre

Hvorfor udviklede ZEISS SmartLife-glas-portefølgen?

Den er svaret på en livsstil i forandring.
  • > 50%

    Mere end halvdelen af verdens befolkning går nu rundt med en bærbar digital enhed.2

  • 55+ år

    Folk på 55+ udgør den største nuværende gruppe, der anskaffer sig en smartphone.2

  • 60%

    af børn under 5 år har allerede erfaring med smartphones.3

Young man wearing ZEISS SmartLife lenses looking at his phone while walking.
Ung mand med briller med ZEISS SmartLife-glas ser på sin telefon mens han går.

Dine kunders livsstil og synsadfærd har ændret sig.

Livet idag er med fuld fart på, og dine kunder er konstant forbundet med mennesker, informationer og ting, både on- og offline. De har ofte øjnene klistret til digitale enheder, selv når de er på farten. Og dog er livet mere end bare skærmen foran os. Når man hele tiden veksler mellem flere digitale enheder og fysiske omgivelser, kan det være en belastning for øjnene og kan føre til et anstrengt syn eller trætte øjne. Det kan få selv simple opgaver til at føles sværere, eller - endnu værre - det kan få livets enkeltheder til at gå forbi os. Et godt ubesværet syn er altafgørende, så vi med fortrøstning og klarhed kan tage hul på hver eneste dag. Alle dine kunder   - fra mindre børn og teenagere og til seniorer   - har ikke blot brug for et klart centralt syn, men også et godt periferisk syn. Det vil hjælpe dem med let at skifte mellem forskellige afstande og retninger, når de går gennem livet.

Vores synsbehov udvikler sig med alderen.

De anatomiske og fysiologiske ændringer af vores øjne kan med tiden medføre flere forskellige udfordringer for vores syn. Lige meget hvor unge eller gamle din kunder er, så må de gøre noget ved den visuelle belastning, der er blevet en del af deres moderne livsstil. Desuden ændres deres behov også med alderen. Det kan bero på tre primære faktorer:

  • En aftagende tilpasningsevne.
  • En forandring i pupildiametre - den stiger for børn under opvæksten og falder, når vi aldres som voksne.
  • Børn og teenagere er forskellige med hensyn til den aldersmæssige ansigtsanatomi og morfologi, hvilket resulterer i en ændring af brugerparametrene, som der skal tages hensyn til i brilleglassets design.
    To unge mennesker, en kvinde med langt brunt hår, der smiler, og en dreng med krøllet sort hår, der bærer briller med ZEISS SmartLife-glas, og som alle kigger på deres telefoner.

    En yderst komplet, fremragende portefølje der imødekommer de visuelle behov folk der bærer briller har idag.

    Den nye og komplette SmartLife® brilleglasportefølje fra ZEISS er en reaktion på denne relevante viden om kunderne, samt på omfattende forskning. Hvad enten dine kunder behøver enkeltstyrkeglas, variofokale glas eller noget andet, vil vores løsninger hjælpe dem med at holde trit med tiderne

    • Lette og enkle at sælge
    • Giver dine kunder et bredspekteret syn og visuel komfort hele dagen, så de kan opretholde deres dynamiske adfærd i en helt igennem digital verden, lige meget hvad deres alder er eller hvilken synsmæssig udfordring de har.
    • Giver ubesværet og behageligt syn på alle afstande og retninger med bevist højt kvalitetssyn.
    • ZEISS SmartLife brilleglas har design, der er skabt til at kunne kompensere for ændringer af synet, efterhånden som brugeren bliver ældre.
    • Porteføljen omfatter nu også ZEISS SmartLife Young, der dækker de særlige behov hos teenagere og børn fra en så tidlig alder som 6 år.

          Bevist kundetilfredshed med ZEISS SmartLife-brilleglas.

          • 84%

            af brugere melder om afslappet syn hele dagen.1

          • 81%

            vænner sig til deres brilleglas inden for 1 dag.1

          • 98%

            ville anbefale disse brilleglas til venner og familie.4

          Innovationen bag ZEISS SmartView 2.0-teknologi. Inkorporeret i alle ZEISS SmartLife brilleglas.

          • Ikon der viser en cirkel med tre pile som symbol på smart dynamisk optik.
            Smart Dynamic Optics

            Mest avancerede 3D-objekt-rum-modeller og nye design, der er tilpasset nutidens dynamiske visuelle adfærd, har muliggjort en lettere overgang mellem alle synsafstande. Designet inkorporerer også en tilpasset 3D-model for børn under opvæksten i ZEISS Single Vision SmartLife Young-glas.

          • Ikon der viser et øje og en pil og en pil, der peger opad som symbol på aldersintelligens.
            Aldersintelligens

            SmartLife®-brilleglas fra ZEISS tager højde for udviklingen af de synsbehov i ethvert stade af kundens liv, og inkorporerer de ekstra aldersrelaterede optimeringsparametre:

            • ZEISS Luminance Design 2.0-teknologi - tager højde for brugerens gennemsnitlige lysforhold og aldersrelaterede pupildiameter.  
            • ZEISS Dynamic AgeFit-teknologi - udelukkende til ZEISS Single Vision SmartLife Young-brilleglas. Designet for tilpasning til den aldersrelaterede ansigtsanatomi hos børn under opvæksten.
            • ZEISS Intelligence Augmented Design (IAD)-teknologi - denne teknologi anvendes til at optimere brilleglasset til brugerens personlige adfærd og synsbehov, især for sortimentet ZEISS SmartLife Individual 3-glas (fås som enkeltstyrke-, digitale og progressive brilleglas).
          • Ikon der viser tre pile ved siden af hinanden som symbol på klar og tynd optik.
            Klar og tynd optik

            ZEISS's løfte om præcision og æstetiske brilleglas med den bedste balance mellem optik og tynde, lette brilleglas.

          Kontakt os

          Lav en aftale

          Formularen indlæses...

          De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

          Bliv ZEISS-partner

          Formularen indlæses...

          De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

          • 1

            Ekstern test af brugertilvænning af ZEISS SmartLife brilleglassortiment, n=182 testdeltagere. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019. (ikke-offentliggjorte data på fil)

          • 2

            Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

          • 3

            Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.

          • 4

            Markedsforbruger-accepttest af ZEISS SmartLife Individual 3-brilleglasportefølje, n=128 testdeltagere i DE, CN, 2022, Carl Zeiss Vision International GmbH. (Ikke-offentliggjorte data på fil)