Ung mand med kort brunt hår der smiler til kameraet og bærer ZEISS-briller. I baggrunden er der en ZEISS i.Profiler plus.
ZEISS TIL OPTIKERE OG ØJENLÆGER

ZEISS SmartLife PRO

Kombiner din ekspertise med det bedste af ZEISS' teknologi.

Kend ZEISS SmartLife PRO, vores mest kundetilpassede brilleglas-portefølje. Kan kun fås til ejerne af ZEISS i-Profilerplus.

  • Visuel komfort hele dagen der tillader dynamisk visuel adfærd i en helt igennem digital verden
  • Giv dine kunder ubesværet og behageligt syn på alle afstande og i alle retninger
  • Brilleglas-designs tilpasses ændringer i synet efterhånden som brugerne bliver ældre, lige fra brugere så unge som 6 år og op igennem senior-årene

ZEISS SmartLife PRO brilleglasportefølje. Svaret på en livsstil i forandring.

Det digitale samfund er i udvikling, og det giver mere kommunikation, lige meget hvor gammel man er.
  • > 50 %

    Mere end ½ af verdens befolkning går nu rundt med en bærbar digital enhed.2

  • 55 år og opefter

    Folk på 55+ udgør den største nuværende gruppe, der anskaffer sig en smartphone.2

  • 60 %

    af børn under 5 år har allerede erfaring med smartphones.3

Dine kunder ønsker ekspertråd, skræddersyet til deres behov.

Kunderne vil have personlige oplevelser. De forventer at mærker er skræddersyede produkter og giver dem skræddersyet service på dem.4  De vil betjenes af en optiker de har tillid til, en virkelig ekspert der kan tilbyde dem det bedste syn med individuelle råd og løsninger.

  • 86 %  af kunderne giver udtryk for at personalets ekspertise og gode råd er det vigtigste element i forretningen.5
  • 85 %  af kunderne giver udtryk for at en individuel behandling er det afgørende for dem.6
Illustration af et tværsnit af et øje, der viser cornea og pupillen.

Synsbehov er unikke.

Cornea har en direkte indvirkning på en kundes syn og kvaliteten på billedet på retina, og ændringer i pupillens størrelse påvirker lysstyrken og dybden på fokus, som begge har indvirkning på skarpheden.

Pupillen reagerer på lys ved at tilpasse sin størrelse efter forskellige lysforhold. Med alderen mister pupillen sin evne til at udvide sig. Men det interessante er at selv inden for samme aldersgruppe er pupildiameteren også forskellig fra person til person. Børn har også meget anderledes synsegenskaber end voksne - hos voksne formindskes pupildiameteren, mens den øges med alderen for børns vedkommende.

En smilende ung mand med sort hår, der bærer briller med ZEISS SmartLife brilleglas, strækker hånden ud gennem skærmen.

Brilleglas bør imødekomme nutidens synsbehov.

Den gennemsnitlige kundes livsstil har ændret sig drastisk i de seneste par år. Et godt ubesværet syn er altafgørende, så vi med fortrøstning og klarhed kan tage hul på hver eneste dag. Folk har ofte øjnene klistret til digitale enheder, selv når de er på farten. Det holder dine kunders øjne mere travle end nogensinde hele tiden at skulle skifte mellem digital enheder og fysiske omgivelser, og det kan føre til et anstrengt syn eller trætte øjne. Det kan få selv simple opgaver til at føles sværere, eller - endnu værre - det kan få livets enkeltheder til at gå forbi os. Det er vigtigt ikke blot at tilbyde dine kunder et klart centralt syn, men også et godt periferisk syn, så de let kan skifte mellem forskellige afstande og retninger. Desuden ændres de visuelle behov også med alderen. Det kan henregnes til to nøglefaktorer: en aftagende evne til at tilpasse sig og en formindskelse af pupildiameteren.
  
SmartView 2.0-teknologien anvendt i den nye og komplette SmartLife®-portefølje fra ZEISS er et svar på denne relevante viden om kunderne og i kraft af omfattende forskning.
Visning fra siden af i.Profiler plus.

Professionel øjemåling leveret af ZEISS i.Profile plus.

Nøjagtig og komplet information er nøglen til at kunne levere brilleglas der opfylder kundernes individuelle behov perfekt. ZEISS i.Profiler  plus giver hver kunde en personlig øjenprofil - i langt højere grad end ved traditionel refraktion. Med ZEISS i.Profiler  plus kan du udføre en dybdegående, nøjagtig analyse af dine kunders øjne, så du straks får et holistisk indblik i deres personlige øjedata.

  • Hurtig og yderst nøjagtig bølgefront-måling og -analyse af dine kunders øjne, der fører til en unik synsprofil.7
  • ZEISS i.Profiler  plus fastlægger hver persons individuelle pupilstørrelse.
  • 60 sekunder  til automatisk at profilere begge øjne.8
  • 20/20  synsskarphed hos 94 % af kunderne.9
  • 50 %  tidsreduktion under subjektiv refraktion.10
Ung mand med ZEISS-briller der ser ind i kameraet og holder en i.Pad, der viser præ-information til en nøjagtig subjektiv refraktion.

Med ZEISS i.Profiler plus kan du aktivere vores mest kundetilpassede glasportefølje.

Den understøtter dig i at finde og forklare den bedst mulige løsning for hver kunde, idet den forsyner dig med detaljerede forhåndsoplysninger til en nøjagtig subjektiv refraktion:  

  • Aktuel synsoptisk profil omfattende afvigelser af høj klasse samt hornhindedata.
  • Yderst nøjagtig objektiv refraktion.
  • ZEISS i.Scription-analyse.

Desuden inkorporerer den unikke synsoptiske profil den individuelle pupilstørrelse på hver kunde.

Pupil i et øje med farverne blå og lysegrønne.

ZEISS Individual Luminance Design-teknologi 2.0 giver mere præcise brilleglas.11

ZEISS Individual Luminance Design 2.0-teknologi tager højde for den unikke pupilstørrelse i alle lysforhold hele dagen baseret på ZEISS i.Profiler  plus  -måling og kundens fødselsdato:

ZEISS i.Profiler  plus  -måling:
Den gennemsnitlige udsættelse for lys i øjet under ZEISS i.Profiler  plus-  målingen er 100 cd / m².12

Overførslen af data for alle lysforhold om dagen:
Den gennemsnitlige lysmængde i løbet af dagen er ~ 60 cd / m².12  På det grundlag overføres den gennemsnitlige pupildiameter for begge øjne fra målingen af lyset til en heldags-lyssituation.

Realistisk sammenligningsbaseret på alder:
ZEISS sørger for at den individuelle pupilstørrelse bliver inden for en rimelig tolerance på ± 1 mm i henhold til kundens alder.13

ZEISS SmartLife PRO-porteføljen.

Find den bedste individualiserede løsning for tilpasning til hver eneste kundes unikke behov.
  • 3D-illustration af progressive brilleglas med periferisk slørede zoner til alderen 40+ år.

    Progressive brilleglas

    • ZEISS Progressive SmartLife PRO Individual 3-brilleglas

Kontakt os

Lav en aftale

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

Bliv ZEISS-partner

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

  • 1

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 2

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

  • 3

    Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.

  • 4

    Euromonitor International. (2020). Top 10 Global Consumer Trends 2020.

  • 5

    IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n=11.845, D, BR, CN, US, IT.

  • 6

    IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n= 2.778 (extract health managers), D, BR, CN, US, IT.

  • 7

    Applying a specifically developed speckle-free verification method (Data on file. 2019-11-15_DCS_INO_4000424.01_iProfiler_SN303782.pdf), The ZEISS i.Profiler plus autorefraction and wavefront aberration measurements have been calibrated to show an accuracy of +/-0.1 D that exceeds the ISO standard for auto-refractors, which only requires a maximum scale interval of 0.25 (ISO standard for eye refractometers, DIN EN ISO 10342:2010).

  • 8

    Measurement on 5 subjects including stop watch timing for complete measurement Report: 004857_iPP_Claims Substantiation Report_V01

  • 9

    Kevin Reeder, OD, Earl Sandler, OD, Joel Cook, OD, and Lynette Potgieter, B. Optom (RSA) – The Carmel Mountain Study (Orange County, California), double blind test on preference between ZEISS i.Scription Lenses and comparable ZEISS free-form test lenses (n=37), 2016.

  • 10

    Arne Ohlendorf, Alexander Leube, Siegfried Wahl, “Comparison of spherocylindrical corrections obtained by wavefront aberrometry and subjective methods”, Institute for Ophthalmic Research, Eberhard Karls University of Tuebingen, Mar. 2016.

  • 11

    Based on Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). A unified formula for light-adapted pupil size. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.

  • 12

    Analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.

  • 13

    Based on Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). A unified formula for light-adapted pupil size. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.